تغذیه, داروهای گیاهی, سلامتی

فواید و نکات خاک شیر

طبع:گرم و تر

خیسانده ی خاکسیر حرکات روده را افزایش داده  و مانع یبوست شده و از نفوذ اسید به معده  به جداره دستگاه گوارش جلوگیری می نماید.

برای برطرف شدن حساسیت، ضعف معده ی ناشی از سوء مزاج سرد، یبوست  سوداوی، التهاب لوزه ها، کم کاری نرشحات رحمی و واژن،خونریزی بواسیر، خشکی پوست، اگزما، ریزش مو و خارش  پوست سر، شوره ی پوست  سر و تقویت  نیروی جنسی مردان و زنان، هر روز قبل از طلوع آفتاب تعداد 3 قاشق  غذاخوری خاکسیر در یک لیوان آب با سکنجبین شیرین و میل نمایید.

برای درمان خارش پوست، روزی 3 بار، هر مرتبه یک فنجان آب شاه تره و عناب خیسانده را با یک قاشق  غذاخوری  خاکشیر  مخلوط کرده و بخورید.

از آن به عنوان خنکی ملین استفاده می کنند  مقوی معده و برطرف کننده ی ترشحات  زنانگی است. بریا دفع کرم و رفع ورم کلیه استفاده می شود.

خاکشیر بو داده؛ رسوبت را از معده  و روده جمع می کند و رطوبت  مغز را از ناحیه سر دفع می کند.

اگر علت ریزش مو از ضعف  و کم کاری کبد باشد، به مدت 2 الی 4 ماه هر روز صبح قبل از  صبحانه یک قاشق   غذاخوری  خاکشیر  را با یک  یا نصف استکان  سکنجبین مخلوط کرده و بخورید  و هر روز عصر  یک قاشق  آب لیمو ترش مخلوط نموده و میل نمایید.

برای مداوای کبد های گرم، مبتلایان  به عطش، گر گرفتگی  و صاحبان سوء کزاج گرم، هر روز صبح  2 لیوان عرق کاسنی  را داغ کنید تا به حد جوش برسد، بلافاصله  به آن 3 قاشق غذاخوری خاکشیر تمیز اضافه کرده و سپس از پایین آمدن دما با  کمی عسل آن را شیرین و میل کنید.

برای رفع یبوست،خشکی کبد، خشکی معده و خشکی ریه، هر روز صبح  ناشتا تعداد 3 قاشق غذاخوری  ترنجین را در 5/1 لیوان آب جوش ریخته و صاف کنید، سپس با 3 قاشق غذاخوری خاکشیر مخلوط و میل کنید.

استفاده از خاکشیر برای درمان خشکی بینی  و تسکین میگرن مفید است.

کیل کردن مداوم  خیسانده ی آن برای درمان واریس مفید است.

نوشیدن یک الی دو فنجان  از شربت  بنفشه و خاکشیر روزی سه بار قبل از غذا  باری کمک به درمان برونشیت مفید است.

برای درمان استفراغ هر روز صبح ناشتا  سه قاشق  غذاخوری  ترنجین  را در یک و نیم لیوان آب جوش حل کرده و صاف شده ی آن را  به صورت  داغ  روی سه قاشق غذاخوری خاکشیر  شسته شده بریزید و به جای صبحانه  میل کنید و تا ظهر فقط مایعات مصرف نمایید.

نکات:

در بعضی افراد موجب سردرد می گردد. همچنین اشتها ایجاد می کند.

افرادی که ناراحتی کلیه ، کبد و طحال دارند، برای مصرف آن با  پزشک خود مشورت کنند.

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *