سلامتی

دلایل و عوارض کج شدن لگن و ستون فقرات

 

لگن در واقع گروهی از استخوان ها است که توسط مفضل به یک دیگر متصل شده اند. لگن شما زمانی که نه خیلی به جلو نه خیلی به عقب متمایل شده باشد، به خوبی تراز یا “خنثی ” در نظر گرفته می شود.

لگن می تواند به جلو و عقب متمایل شود،همچنین می تواند به جلو یا عقب بچرخد،می تواند از یک طرف به بالا یا پایین برود، همچنین می تواند دو یا چند حرکت از این حرکات را هم زمان با هم انجام دهد.

شما معمولا از این دامنه حرکتی در فعالیت های روزانه ی خود استفاده می کنید .مشکلات زمانی اتفاق می افتد که در حالت نشسته یا ایستاده لگن به حالت خنثی خود بر نگردد.

لگن گج شد اغلب به دلیل وضعیت نامناسب ایجاد می شود، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در کمر و سایر قسمت های بدن شود.

کج شدن لگن به جلو و عقب

شیب به سمت جلو را شیب قدم قدامی نامیده می شود و شب به سمت عقب را شیب لگن خلافی میگویند.

هر جهت شیب به طور متفاوتی به کمر تاثیر می گزارد هر دو می توانند باعث درد شوند نه همیشه

شیب لگن به جلو

یک شیب به سمت جلو ممکن است عضلات کمر شما را سفت کند این به این دلیل است که مقدار کمی انحنای ستون فقرات سالم را برجسته می کند.

مشکلات پوسچر که مربوط به شیب لگن به جلو است شایع ترین هستند.شیب به جلو میتواند ناشی از عوامل مختلفی باشد یکی از این عوامل می تواند وزن اضافی شکم از جمله وزن بارداری است

شیب لگن به عقب

یک شیب به عقب برعکس عمل می کند این مقدار انحنای نرمال ستون فقرات شما را کاهش می دهد این باعث کشیدگی عضلات بشت می شود که از تحمل طبیعی خود برای کشش عبور می کند

اصلاح شیب به جلو عقب

اغلب اوقات مشکلات وضعیت بدن ناشی از شیب به جلو یا عقب قابل اصلاح است.این درست حتی اگر مشکلات طولانی باشد.

برنامه های ورزش می تواند به رفع انحراف از وضعیت خنثی کمک کند، این برانامه ها معمولا شامل تمرینات کششی و تقویتی هستند آنها باسن،هسته و پشت را مورد هدف قرار می دهند.

بهترین را برای اصلاح شیب لگن این است که با یک فیزیوتراپیست واجد شرایط یا مربی شخصی کار کنید.

انحراف لگن

انحراف لگن پیچیده تر از یک شیب ساده است.این در اثر چرخش لگن به جلو یا عقب و یا پیاده روی یک طرفه ی لگن ایجاد می شود. به انحراف لگن عدم تعادل لگنی پهلو به پهلو نیز گفته می شود.

به زبان ساده انحراف لگن جای است که یک لگن بالا تر از دیگری باشد.که می توان مربوط اسکولایز باشد. اسکولایز زمانی است که ستون فقرات دارای انحنای غیر طبیعی است. با این حال اغلب اوقات انحراف لگن به اختلاف طول پا مربوط م یشود.

دو نوع تفاوت طول پا وجود دارد.نوع عملکردی از نحوه ایستادن،نشستن، یا حرکت شما در طول فعالیت های عادی ناشی می شود،نوع آناتومیک زمانی که تفاوت فیزیکی در طول پاهای شما وجود دارد.

بیشتر اوقات تفاوت عملکردی طول ساق پا به انحراف لگن مربوط می شود. گاهی اوقات با اسکولایز نیز مرتبط است.تحقیقات در مورد این که آیا تفاوت طول پاها عامل ایجاد اسکولایز است متفاوت است.

تفاوت های عملکردی طول پا معمولا با فیزیوتراپی قابل درمان است.

تفاوت اناتومیک طول پا

وقتی تفاوت اناتومیک در طول پا دارید ،یکی از پا های شما به طور قابل اندازه گیری بلند تر از دیگری است این عدم تعادل میتواند بر استوخوان ها و عضلات شما تاثیر بگزارد. این وضعیت می تواند درد زیادی ایجاد کند اغلب در فعالیت روزانه زندگی اجتماعی و هر ورزش که ممکن است انجام دهید،مانع می شود.

این عارضه معمولا با درج یک کفی کفش دز کف پای که کوتاه تر است درمان می شود.

فزیوتراپی نیز می تواند کمک کننده باشد .ایم معمولا شامل تمرینات قدرتی مرکزی است که روی باسن کار می کند این نوع ورزش به کاهش درد کمک می کند .از آن جای که به عدم تعادل ماهیچه ای لگن کمک می کند انجام فعالیت های روزانه را نیز برای شما آسان تر می کند.

تفاوت طول آناتومیکی پایک وضعیت پزشکی است به همین دلیل بهتر است این نوع برنامه را زیر نظر یک فیزیوتراپ مجاز شروع کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *