تغذیه

خواص شگفت انگیز شیره انگور

شیره انگور یکی از پرخاصیت‌ترین محصولات طبیعی است که کاربردهای فراوانی دارد. و از جوشاندن آب انگور به دست می آید که با بخار برداشتن آن، تا زمانی که بخار می کند، شیره یا تاج ایجاد می شود.

این شیره ترکیبی از قند، اسید ها، پروتئین ها و لیگنان ها (لیگنان ها ترکیبات دارویی هستند که در گیاهان وجود دارند، لیگنان باعث کاهش احتمال بروز بیماری هایی مثل سرطان سینه، پوکی استخوان، سرطان رحم و بیماری های قلبی و عروقی می شود.) می باشد.

 

طبع شیره انگور گرم می باشد و با توجه به ترکیبات آن، خواص بسیاری دارد.

همچنین در طب سنتی، شیره انگور به عنوان دارویی برای درمان بیماری هایی مانند: سرطان، تب، حالت تهوع، بیماری های پوستی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

ده مورد از فواید شیره انگور:

  1. آرامش اعصاب
  2. کاهش درد سر
  3. حاصلخیزی رحم
  4. بهبود کارایی قلب
  5. درمان کم خونی
  6. درمان تپش قلب
  7. بهبود کارایی کلیه ها
  8. بهبود عملکرد شکم و روده
  9. مولد خون صالح (خون سالم و طبیعی)
  10. مکمل غذایی مفید بخصوص برای کودکان

بهترین روش خوردن شیره انگور در وعده‌های غذایی

 

  • یکی از ترکیبات خوشمزه و مقوی برای صبحانه ترکیب شیره انگور و ارده خام است. خوردن این ترکیب در وعده صبحانه انرژی کل روز شما را تأمین می‌کند.
  • این شیره را می‌توان با آب مخلوط کرده و از آن شربت تهیه کنید. شربت شیره انگور به دلیل طبع گرمی که دارد سردی غذاها را خنثی کرده و از بیماری‌های ناشی از سردی مثل نفخ و دلپیچه پیشگیری می‌کند.
  • به علاوه جایگزین کردن شیره انگور به جای قند و شکر در میان بسیاری از مردم رواج دارد. به این ترتیب هم قند مورد نیاز بدن تأمین می‌شود و هم نیاز بدن به کلسیم و دیگر مواد مغذی برآورده می‌گردد.

لازم به ذکر است که :

مصلح شیره انگور، تخم ریحان است.

شیره مرغوب شیره‌ای است که رنگ آن شفاف باشد و خاک آلود نباشد.

 از آنجا که دانستیم طب شیره انگور گرم است. بنابراین افراد دارای طبع گرم نباید در خوردن این محصول زیاده‌روی کنند. از طرفی ترکیب شیره انگور با شیر یا خامه، طبع آن را ملایم می‌کند.

شیره انگور یک ماده غنی است که عناصر زیادی در آن به وفور یافت می‌شود. مهم‌ترین این عناصر عبارتنداز؛ انواع ویتامین مانند ویتامین A، ویتامین‌های گروه B، ویتامین C، ویتامین K، آهن، منیزیم، پتاسیم، فسفر و کلسیم. شیره انگور با وجود همه این عناصر خواص زیادی برای سلامت شما دارد.

برای خرید و تهیه ی این محصول پر خاصیت کافیست، اینجا کلیک کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *