تغذیه, داروهای گیاهی, سلامتی

خواص جینسینگ و نکات آن

جنسیگ

طبع: گرم و خشک

جینسینگ موجب افزایش قدرت جسمانی و تقویت حافظه می گردد. از موثر ترین مواد جهت تسریع روند بهبود آسیب های ناشی از تابش های رادیو اکتیو می باشد. جینسینگ دارویی موثر جهت کاهش استرس می باشد. این گیاه، عاملی جهت تقویت سیستم دفاعی بدن در مواجه با بیماری ها به شمار می رود. دمکرده ی آن برای درمان سردرد و رفع خستگی مفید است. همچنین بروز عوارض ناشی از یائسگی را درزنان تعدیل می نماید.

جینسینگ دارویی است مدر، بادشکن، فعال کننده دی مغز استخوان و در ساختن گلبول های قرمز و رفع کم خونی موثر است. جینسینگ بهترین درمان برای ناتوانی های جنسی می باشد. تنظیم کننده ی سوخت و ساز بدن و کاهش دهنده ی تری گلیسرید می باشد. نیرو بخش،  مقوی، محرک، بادشکن و نرم کننده می باشد. موجب کاهش و تعدیل عوارض پیری و فرسودگی می گردد.

نکات

۱. ممکن است در برخی افراد موجب سردرد، بی قراری، مشکلات در خواب، بی نظمی در ضربان قلب، تحریک پذیری، تنگی نفس، اسهال، استفراغ و خون دماغ شود.

۲. همچنین مصرف آن برای افراد مبتلا بعه فشار خون، بیماری های قلبی، بیماران اندومتریوز، شیزوفرنی، افراد مبتلا به دیابت، زنان باردار و شیرده و افرادی که آسپرین، وارفارین و دارو های کاهش دهنده ی فشار خون مصرف می کنند، ممنوع است.

۳. مصرف چای، قهوه و نوشابه همراه با جینسینگ ممنوع است.

۴.مصرف بدون مصلح برای افراد گرم مزاج مضر است.

بازگشت به لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *