تغذیه, سلامتی

تشخیص شیره ی مرغوب

مزه: شیره ی انگور مرغوب در طعم خود شیرینی انگور را کاملا دارد
در شیره های بی کیفیت که در آن از شکر استفاده شده مزه ی شکر جدا از شیرینی خود انگور است که این امر بی کیفیت بودن آن را مشخص می کند در شیره های تقریبا بی مزه که مزه ی انگور نمی دهند مواد افزودنی اضافه شده است که نه تنها خواص ندارد بلکه مضر نیز هست.

رنگ: شیره انگور رنگ کمی روشن تر از شیره ی خرما دارد. رنگ شیره ی انگور مرغوب که دقیق به عمل بیاید ؛ عسلی مایل به خرمایی یا قهوه ای است .نکته مهم این است که حرارت مستقیم و زیاد تاثیر زیادی در رنگ شیره دارد ، به طوری که رنگ شیره های تولید شده به روش های سنتی تیره و متمایل به سیاه است در صورتی که رنگ شیره ی صنعتی که در دیگ های تحت حرارت خلا تولید می شوند بسیار روشن تر هستند.


خلوص: برای تهیه ی شیره به آن خاکی به نام خاک سفید می افزایند ، کار کرد این خاک گرفتن اسید انگور و جلوگیری از ترش شدن شیره است. تصفیه ی بد یا تصفیه نکردن موجب باقی ماندن خاک در درون شیره می شود.


غلظت: رطوبت شیره در زمان پخت باید تا حد امکان گرفته شود این کار سبب افزایش ماندگاری شیره می شود.


قیمت: قیمت شیره همواره یکی از مهم ترین فاکتور ها برای تشخیص کیفیت شیره است زیرا شیره تولید شده با انگور و خاک مرغوب و غلظت مناسب به طبع قیمت بالایی نسبت به شیره های بی کیفیت دارد.


تشخیص سنتی: شیره های خوب و اصل در فصل سرد سال بسته می شوند اما شیره های تقلبی در فصل سرد سال بسته نمی شوند و به شکل ثابت می مانند. شیره هایی که ناخالصی داشته باشند در فصل سرد سال مقادیر بالای شیره(بالای ظرف شیره) بسته می شود اما مقادیر پایین ظرف شیره به صورت سالم و ثابت می ماند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *